Verpakkingsbeurs Empack gaat uitdaging aan om ‘Zero Waste’ te worden

Beschrijving

Empack wordt jaarlijks bezocht door het MKB en de grote multinationals die Nederland rijk is mede omdat zij hun milieu-impact willen verkleinen. Dat verpakkingen daar een grote invloed op hebben, dat is geen nieuws, maar het is wel een terrein waar zeer veel winst te behalen valt om deze doelstellingen te bereiken. Deelnemers van Empack zijn daar al ruimschoots mee bezig, binnen de industrie draait tegenwoordig zowat álles om duurzaamheid. Dat is een positieve ontwikkeling en er worden goede stappen gezet, maar te vaak wordt het probleem nog verder de keten in geschoven. Het is aan Empack, als onafhankelijk platform, om ervoor te zorgen dat de kennis binnen de Nederlandse verpakkingsindustrie verder opgelijnd is, zodat maximale effort wordt geboden om de capaciteit en het draagvlak binnen duurzaamheid in een stroomversnelling te laten gaan.
“Daar moeten we onszelf niet in vergeten, ‘Zero waste’ is het ideaalbeeld waar Empack 2020 naar streeft. Om dit te bereiken wordt het huidige evenement onder de loep genomen”, zegt Michelle van Helvoirt, Marketing Event Manager van Empack. “Uiteraard kijken we ook kritisch naar onze aanpak: welke zaken kunnen wij zelf verduurzamen? We dagen onszelf en onze deelnemers uit te participeren en bijvoorbeeld duurzame pilots in de kijker te zetten. We willen aanjager zijn en dat doen we door zelf in actie te komen. Er wordt veel gesproken over duurzaamheid, maar de tijd van afwachten is voorbij. Als vakbeursorganisatie willen we dat doen door zo min mogelijk afval te genereren en tegelijkertijd een goed alternatief te bieden voor het afval dat alsnog ontstaat.”

Voor meer informatie kijk op www.empack.nl.

Media

Gallery

Website

Downloads

    Deel op Social Media

    Share on facebook
    Share on twitter
    Share on linkedin
    Share on google
    Scroll naar top