Een consultant van Koppert is meer dan een verkoper
Koppert

Een consultant van Koppert is meer dan een verkoper

Goed beschouwd is het merkwaardig dat een consultant van Koppert soms 'verkoper' wordt genoemd. De consultants zijn méér dan dat; zij hebben een pluswaarde waar alle klanten voordeel van hebben.

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Goed beschouwd is het merkwaardig dat een consultant van Koppert soms ‘verkoper’ wordt genoemd. De consultants zijn méér dan dat; zij hebben een pluswaarde waar alle klanten voordeel van hebben.

In mijn werk als Koppert-consultant kom ik soms het misverstand tegen dat een consultant hetzelfde is als een verkoper en dat ‘consultant’ alleen maar een wat duurder woord is voor één en dezelfde functie. Mijn tuinbouwhart protesteert – ik leg graag uit waarom.

De consultants van Koppert zijn allereerst kennispartners van de klant en van onze distributeurs. Niet alleen voorzien wij de klanten van de meest recente inzichten, wij werken ook heel regelmatig met hen samen aan onderzoek en kennisontwikkeling. Vaker wel dan niet, zou ik zeggen.

In de laatste editie van ons Biojournaal treft u weer sprekende voorbeelden aan. Zo kunt u lezen over de samenwerking met Anthura in Bleiswijk, Schenkeveld in De Lier, Forever Plants in Honselersdijk en Blueberry Giant in Weeze waarin wij kijken naar de effecten van nieuwe strategieën of de werking van onze producten. (En tussen haakjes, maar toch belangrijk: dat álle klanten daarvan profiteren, spreekt voor zich.)

Ook is er bij Koppert intern veel kruisbestuiving. Onze onderneming is wereldmarktleider en actief in vele tientallen landen. Kennis die op de ene plek wordt opgedaan, kan vaak ook elders, in andere gewassen of onder andere omstandigheden, veel nut hebben. Vandaar dat we veel energie steken in de collegiale kennisuitwisseling, bijvoorbeeld in onze wereldwijde cropteams.

Tot slot heeft een consultant van Koppert een inmiddels bijzonder grote R&D-afdeling achter zich. Wij kunnen de specialisten van die afdeling raadplegen: wat zien jullie in jullie onderzoek? Andersom gebeurt het ook: de telefoontjes van onze onderzoekers die willen weten wat wij, de consultants, in onze praktijk tegenkomen. Ook van deze uitwisseling profiteert de klant. Verkopen? Ja, dat doen wij ook, maar eerst en vooral zijn wij kennispartner van de klant.

Contactinformatie

Stuur ons een bericht

Scroll naar top