DE VERANDERMANAGER DIE COVID-19 HEET

Beschrijving

Nog maar een half jaar terug zou het een reflex zijn geweest. Als een serieuze klant aan de andere kant van de wereld interesse voor een kas toonde, stonden we al met één been in het vliegtuig. Nu starten we Teams op, het programma voor beeldbellen. Covid-19 heeft niet alleen ieders leven veranderd, maar ook het zakenleven.

Er is genoeg gezegd en geschreven over het leed en het verdriet dat het virus heeft gebracht. Daar wil ik het ook niet over hebben. Wat ik vooral constateer is dat Covid-19 een soort wake-up call is geweest. De wake-up call dat niets vanzelfsprekend is in de manier van werken die we gewend waren.

Waar een verandermanager misschien wel een half jaar voor nodig had, heeft een microscopisch klein virus in een paar weken voor elkaar gekregen. Dat een meeting ook prima te doen is via Teams, wisten we al lang. We deden het alleen nooit, dat boeken van een ticket was bijna een automatisme geworden.

Online een kas ‘opleveren’
Via internet bleek nog veel meer mogelijk. Wie had kunnen denken dat een supervisor ‘gewoon’ een bouwploeg ver weg kon aansturen via de camera? Of dat we een project zelfs online zouden opleveren? Onmogelijk, werd hier intern wel eens gezegd. Zoals ik ook m’n twijfels zou hebben gehad over de invoering van Office 365 in een paar maanden, bedoeld om iedereen op afstand te kunnen laten werken. Maar ook dát kreeg Covid-19 voor elkaar.

Met dank aan ons ‘nieuwe’ – alweer zes jaar oude – gebouw kan het werk op kantoor gelukkig weer bijna normaal doorgang vinden, op de veilige anderhalve meter van elkaar. Afgezien van werkgerelateerd overleg is het gewone sociale contact toch echt onmisbaar.

Lees verder: https://www.kubogroup.nl/nl/over-kubo/nieuws/de-verandermanager-die-covid-19-heet

Media

Deel op Social Media

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Scroll naar top