Ben je wat je uitstraalt?

Beschrijving

Als ondernemer bewandel je een pad. Je bent continu bezig met het verbeteren van je bedrijf of organisatie. Maar wellicht bewandel je zonder het te beseffen een pad waarbij jouw logo en huisstijl of je website niet meer zo goed passen. Weet dan dat er een paar fases zijn waarin je jouw visuele identiteit nog eens goed onder de loep kunt nemen:

Je start een nieuw bedrijf.
Je wilt een andere doelgroep aanspreken.
Je bedrijf komt in een groeispurt.
Je besluit om te gaan fuseren.
Je hoort vaak: ‘Oh, ik dacht dat jullie …. deden, maar dan heb ik dat helemaal mis!’

In het laatste geval is wel duidelijk dat je toe bent aan een nieuwe uitstraling, want ergens gaat er iets fout. Een voorbeeld. Laatst reed ik langs een winkel in het dorp. Het zag er een beetje verwaarloosd uit, maar ik dacht: laat ik de lokale ondernemer eens helpen door niet naar een groot winkelcentrum te gaan. Mijn verwachting was dat het een klein leuk zaakje zou zijn, met schappelijke prijzen. Maar het bleek een heel dure zaak, met exclusieve spullen. De winkel straalde duidelijk niet uit wat het te bieden had. Resultaat: ik ben toch maar naar het winkelcentrum gereden. Een foute uitstraling kan je zomaar klanten kosten. De truc is namelijk om aan het verwachtingspatroon te voldoen… en er dan nog een verrassing bij te doen, iets extra’s. Een ‘aha’-moment.

Meer lezen?

Media

Deel op Social Media

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Scroll naar top